Premiss..

.... är precis vad jag fått ikväll o ingen är gladare än jag :-)
Åkte upp till förlossningen i söndags pga rygg smärtor de hittar inget och tycker allt ser normalt o bra ut men vill vara säkra på att de är oki så de tar lite prover som vi måste invänta innan vi åker hem.
Den kvällen åkte Benny hem själv =(
Jag blir flyttad till kirurgavdelningen för att de misstänker galsten NNEEJJ VARFÖR JAG OCH VARFÖR NU?????
Men jag målar f-n på vägen och bryter ihop.
På måndag morgon innan röntgen kommer mamma upp och håller mig sällskap hela dagen sen tills Benny kommer.
Men iall fall röntgen visar att jag har stenar i galan och sen var det bara att invänta vad läkaren sa och ville gör med mig........
Förmodligen blir de op kommer de framtill, men inte nu pga graviditeten.
Så vi får snällt vänta tills liten kommit ut :-)
Fastade hela måndagen tills kvällsmålet då ja fick börja dricka flytande YES!! soppan var underbar.När Benny åker hem sen trodde jag att jag skulle gå åt tjöt som en liten unge hysteriskt, och varför skulle ja som är frisk ligga kvar där uppe???
Natten var lång gråtande och jobbig.
Tisdagen proverna var bara bra läkaren kommer in och säger att de ser bra ut och ja ska börja äta mat igen och se hur magen reagerar på det och att jag får förmodligen åka hem till onsdagen.
Då talar ja om att ja åker ikväll de är väl oki???
Han tittar på mig lite innan ja säger att ja lovar att ja kommer tillbaks i morgon o tar prover och så?!
Han skrattar och säger att ja får permission över natten men att ja måste ta proverna igen i morgon och att vi då ska diskutera och göra en plan om hur ja ska leva osv nu fram till bebis kommit ut och innan op är klar.
Precis innan läkaren kom idag så ringde min pappa och undrade om han skulle köpa med något när han kom ja sa åt honom att köp GODIS
Så när läkaren är på väg ut så frågar jag honom om ja får äta godis :-) han och de båda sköterskorna skrattar högt sen undrar han om han kan hindra mig från det??
Nae sa ja då.
Ät du fick ja till svar :-)

Förlossningen vill för varje dag jag är inlagd ha koll på bebisen och och de gör ju inget att få höra att bebisen mår bra :-)Vi har en väldigt busig bebis oxå som ena gången sparkade bort "kurvbanden" från magen, tyckte väl inte om dem??Pinsammt!!
Och idag vägrade den låta barnmorskan få höra på den for som en jag vet inte vad men barnmorskan gav sej inte utan kämpade för att få höra en fin surva :-)




Kommentarer
Postat av: Rebecca

AJ!! Ja, en gallstensattack är bra mycket värre än en förlossning. Så nu vet du ju att du klarar av det. Hoppas du blir utskriven imorn och att du slipper fler attacker innan förlossningen.

Kram

2010-06-08 @ 20:38:30
URL: http://skanemamma.blogspot.com
Postat av: Veronica

Usch din stackare!

(Förllåt men jag kunde inte låta bli att le lite åt meningen: "... tillkvällsmålet då jag fick börja dricka flytande YES!" Hi hi.. Låter som du fick börja dricka diskmedlet YES! då... Hi hi)



Krya på dej gumman!

2010-06-08 @ 21:34:37
URL: http://veronicalundin.blogg.se/
Postat av: Camilla

Usch, så trist att du har åkt på det med.

Kram (Kims mamma på FL)

2010-06-09 @ 11:05:58
URL: http://mirakelfamiljen.blogg.se/?next=/
Postat av: Linn Gustafsson

tråkigt för dig!

min jobbmentors fru fick åka in till sjukan inatt med, det kändes som hon skulle föda, vilket hon inte ska göra förens i november eller nåot, dom m istänkte också gallsten men det var det inte så hoppas det går bra för henne! dina naglar blev jätte snygga förresten, jag vill med ha! :) kram

2010-06-09 @ 16:22:49
URL: http://gusses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



bloglovin
Trackback
RSS 2.0