Karpalunnelsyndrom

Karpalunnelsyndrom är när nerverna i handen kommer i kläm.
Man kan få stickningar och domningar i fingrarna, jag får stickningar i pekfinger tumme ibland långfingret och ner i handleden gör de svin ont.
Man kan bli fumlig i handen, ha svårt att greppa saker och hålla i saker. 
Är vanligt vid graviditet tydligen, vanligast hos kvinnor. 

Idagsläget behöver jag ingen speciell behandling använder handledsstöd vid besvär.
Man kan också operera( hur o vad de gör då är ja osäker på) men de är idagsläget inget ja behöver göra eftersom ja just nu "bara" får det vid ansträngningar, och graviditeter men jag är klart med graviditeter😜😍






Kommentarer
Postat av: Emilie

Tack för att du skrev detta! Låter väldigt mycket som något min mamma kan ha faktiskt.. Jag ska be henne läsa detta inlägg och se om det kan vara så att detta är vad hon har.

Svar: Ingen fara.
beccalundin.blogg.se

2016-07-25 @ 19:21:27
URL: http://livetgenom.blogg.se
Postat av: Netti Starby

Man lär sig något nytt varje dag och det här hade jag faktiskt igen aning om. Kram

Svar: Inte ja heller när ja fick de. Kram
beccalundin.blogg.se

2016-07-25 @ 20:30:47
URL: http://nettistarby.blogg.se/
Postat av: Heléna

Min pappa hade karpaltunnelsyndrom i båda sina händer och var tvungen att operera båda händerna. De öppnar upp och skrapar bort det som trycker på nerven och det är lång rehabilitering efteråt så de opererade bara en hand i taget för att han inte skulle bli helt handikappad. Hoppas det löser sig för dig så du slipper operation. Enkel operation hur som helst som utförs på dagkirurgin så man får gå hem direkt efteråt. Kram <3

Svar: Ja jag vet en som gjort på båda och de va lååååång tid hon va sjukskriven.
beccalundin.blogg.se

2016-07-26 @ 00:28:35
URL: http://helna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



bloglovin
Trackback
RSS 2.0