Förlossningen

Nästan exakt ett år sen på minuten satt ja hemma i soffan i vår lgh, mannen hade precis kommit hem från jobbet.
Ja hade lite mensvärk tillofrån inte så ont egentligen.
Satt o messa med dåvarande svägerska och min vän som jobba på sjukan.
Båda sa snälla Becca åk in till förlossningen.
Ja vägra, o tänkte fattar dom inte att ja har två veckor kvar att gå😜❤️
Men efter MYCKET tjat ringde ja in, förlossningen va lite på min sida MEN kom in vid minsta lilla förändring.
Aaaaa va fan för o få slut på allt tjat ringde ja min mamma fråga om hon ville lyssna på bebishjärtljud o sen åka hem.
Visst sakt o gjort.
Vid v-Husby inte långt bort från sjukan från ja en verk som gör mig stel o tyst.
Vi fortsätter in.
Undersöks där inne o barnmorskan är tveksam om hon ska skicka hem mig.
Lägg av säger ja, jag har inte ätit sen lunch o har 14 dar kvar till bf.
Gå o sätt dej i väntrummet får ja höra.
Vi möter barnmorskan som förlöste mig när ja föddes, stannade o prata med mamma o de vart så att hon tog över mig som patient.
Ge mig mat o en boll sa ja åt henne.
När hon kommer in med bollen så hinner ja bara Sätta mig på den så drar allt igång.
Försöker få tag på min kusin som jobbar på BB men hon jobbade så nae.
Ringer en kusin som lovat att ställa upp om de behövdes, de slutar med att mamma tar över telefon då ja inte klarar av att prata.
Men hon kom, hon från BB oxå😍
Båda satt hos mig medan mamma löste av mannen hemma.
De frågar om ja verkligen inte vill gå in i ett förlossningsrum tydligen blir värkarna tättare o ondare. Men nej då!!!
Tillslut ger jag mig, en kussen åker hem.
Andra är kvar under hela förlossningen.
När Benny kommit o ja börjar titta på klockan så vet ja hur ja säger att jag vill INTE ha barn den 15 juni, efter tolvslaget är ja lugnare. 01:50 tittar vår tös ut.
Ligger kvar under fm(får besök av svägerskan) till lunch åker vi hem till bröderna.

Ja minns de som igår o slapp ja va gravid så skulle ja lätt göra om de igen.
De är så grymt.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Känner exakt samma, grymt men absolut aldrig mera en graviditet!!!
Kusin Therese

Svar: Nä nu är vi klara❤️😃
Becca

2016-06-15 @ 23:38:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



bloglovin
Trackback
RSS 2.0